幸會,博士!!



4月,我正式成為BBC經典奇幻劇《Doctor Who》的fans,亦即Whovian。

對《Doctor Who》慕名已久,所以Netflix年初於香港開播時,我第一個search的就是《Doctor Who》。不過當時Netflix片庫有多「小」,相信大家都有印象;是氣餒的,但考慮到還有播映版權這回麻煩事,也就不敢有太大期望,心諗年底前上到架已經巧叻叻㗎喇。

3月31日,收到Netflix通知《SHERLOCK》上架!但最估你唔到嘅係連《Doctor Who》都有喇!雖然只有5季「新版」,第4季更只有最後一集,但終於都可以無痛跟住Doctor上TARDIS周圍去喇!!!


Exactly就係咁嘅反應。

咳哼,應該已經有讀者看不明白……老實說,雖然addictive,但《Doctor Who》的入門門檻是他X的高。入坑之前,初心者需要留意以下幾項事情:

一、 Doctor唔係人


我們的主角Doctor的確唔係人類,而是一種叫「Time Lord」的遠古生物。有人類外表,卻有兩顆心臟,智慧和智力均是宇宙眾多種族中數一數二的,生性愛好和平,總擔當「宇宙調解專員」。除了優秀體質,Time Lord是可以「regenerate轉生」的,即使遭受致命重擊,亦能以全新外貌繼續生存,因此Time Lords都超長壽;Doctor現年就1400多歲(其實應該唔只)。

因為種種原因,Doctor一直隱姓埋名。值得留意嘅係,雖然Doctor一直強調自己係最後一個Time Lord,但宇宙中係仲有其他Time Lords嘅。

二、 Regenerate、rebrand、revitalise


I am still not ginger XD

首次讀到Doctor的能力就想到:「原作者聰明到犯規。」Regeneration不只令Doctor可以一直由不同演員接棒飾演,更為編劇製造超大的發展空間:Time Lord轉生,不只外貌會收變,連性格、喜好、辦事方式等都會改變,甚至失憶;基本上每次轉生就是變成另一個人,對編劇嚟講係極好玩嘅事。如此一來,regenerate的不只Doctor,而是整個節目。

《Doctor Who》1963年首播,共26季,是為「舊版」。1989年播出最後一季後,除1996年的電視電影,直到2005年才推出「新版」,起用外形不怎「博士」的Christopher Eccleston飾演第九任Doctor,成功更新劇作形象及擴大觀眾群。第十同第十一任就分別由更年輕的David Tennant和Matt Smith接任,時年27歲的Matt Smith成為最年輕Doctor,兩人「boyfriendable」嘅演繹亦俘虜唔少迷妹,就算新任係一頭銀髮嘅Peter Capaldi,都毋阻大家對佢嘅愛~(喂)

利申,「boyfriendable」唔係我講,現任監製Steven Moffat一早已經形容呢兩任Doctor係「good boyfriend」(笑)。

David Tennant我唔敢講,但Matt Smith真係超可愛,好似Teddy Bear咁令人想攬攬 ////w////



Can't agree more, Doctor. >w<

三、 TARDIS, Companions & Sonic Screwdriver


TRADIS全名為「Time And Relative Dimension In Space」,是Doctor的時光機兼居所。外表是一座報警用的藍色電話享,裡面卻是佈滿機器的超大空間。Doctor乘TRADIS穿梭於宇宙時空,解決紛爭,更多次拯救不少星球的滅亡危機,包括地球。

當然同時也樹敵不少,其中最為人熟知就是機器人外表的Daleks。

「all of time and space, everything that ever happened and ever will – where do you want to start?」即,成個宇宙唔同時空任你玩,《Doctor Who》世界觀有幾大,慢慢想像。

除了TARDIS,Doctor更有多名「Companions同行者」結伴同遊,很多時候同一任Doctor會有多位同行者。Companion多數是人類女性,亦曾有女性Time Lord(Time Lady Romana)和人類夫婦(Amy Pond and Rory Williams)。Doctor的同行者就好比福爾摩斯的華生,是助手、是朋友,更是觀眾可以代入及觀察Doctor的存在,因此同行者的地位在新版演繹中愈見重要。



跟類似的超能角色不同,Doctor自己本身沒有武器,唯一類似的是「Sonic Screwdriver」,可以解鎖、讀取資料、療傷等,基本上是任何事都可以用Screwdriver去完成,唯獨不會對木材起作用。

TARDIS跟Screwdriver受到破壞後都會更新,所以幾乎每一任Doctor都有新版本用。

四、 英國文化超級icon


Sorry圖文不符……

60年代起行,聰明的設定令《Doctor Who》長做長有,近年更因互聯網的發展而極速風行到世界各地。事實上,剛結業的亞洲電視就曾播放舊版,新版首三季亦於2006至09年間於國際台播放。如果你偶有轉台去國際台,或會對當時的譯名「異世奇人」有印象。思奇自己明顯從沒有細看,可能因為劇情太超展開,跟不上,沒有深究就轉回明珠台……(嗯?)

好,我認衰女,慣性就係慣性。Orz

由PBS電視台到Netflix,Made in UK的《Doctor Who》在美國一直有根基扎實的fandom,不容小覬。我也是因為美國聲優Crispin Freeman於一場panel中提及,才好奇上wiki找資料。

一係唔搵,一搵就落坑。

睇到呢度,你可能會問我都做咗啲少功課,何以仲覺得「門檻高」?Trust me,I am the viewer(喂):前年趁第八季開播找了第一集來看,雖然是首集卻偏偏有不少劇情集中在解決Doctor的轉生後遺症,跟上一季連繫太強又超展開,摸不著頭腦,要先放棄。「超展開」可以說是《Doctor Who》的同義詞,大量時空旅行橋段容易令人頭大,低成本製作更係保證唔會有靚CG同特效;看倌除了要抱持極開放的態度外,更需要找到「易入口」的季度,先唔會走寶。當然,理想是由舊版第一季開始,但身為海外觀眾要找回60年代的英劇談何容易?建議還是由「新版」開始。

到底由哪一季開始較好?個人經驗,Peter Capaldi的第八季不是最好的選擇(笑)。按常理推斷,Christopher Eccleston的第一季身負revamp重任,該是最好選擇,可是Netflix上沒有,看倌可要「用自己方法」去找了(笑);David Tennant的第二至四季亦同樣如是。Netflix上雖有第四季,但只有最後一集,同樣有點一頭霧水。

接著再來看看Matt Smith的第五至七季。出乎意料,第五季連幾乎零功課的家母看得很津津有味:「係唔太明,但又幾得意、幾好睇。博士好過癮。」家母同我一齊煲咗第五季頭四集,以為佢會慢慢冇興趣嗰陣,反而坐定定睇晒!非迷妹的意見,可以count on吧(笑)。技術上,第五季直接由第十一任博士跟同行者Amy Pond相遇開始,作為新觀眾只要記住Doctor的基本設定和世界觀就可以了,算是輕鬆。就頭五集而言,劇情編排是意外地緊湊,其中〈The Time of Angels〉和〈Flesh and Stone〉這兩集更拍出驚慓片的味道。



登上TARDIS之前,不妨先聽由BBC National Orchestra of Wales和London Philharmonic Choir 於BBC Proms 2010演繹的主題曲。一首沿用了50多年的主旋律,絕對可堪稱經典:




HAPPY TIME TRAVELLING!

(首圖為Netflix截圖)

伸延睇:

Wiki專頁,資料齊到你大叫too long don’t read:https://en.wikipedia.org/wiki/Doctor_Who

Teens React to Doctor Who:https://www.youtube.com/watch?v=z5vLvo9yXpA
Mojo.com精選10大Doctor Who敵人:https://www.youtube.com/watch?v=ZbmQf5Yn1E4

近年《SHERLOCK》爆紅,當然有不少人希望兩位天才可以同臺演出:

音樂劇好可愛XD

Share:

0 comments